loading...
قائم غدیر
مدیر بازدید : 120 سه شنبه 16 تیر 1394 نظرات (1)

در آن شب قدری که قدرش را نمی دید / دست شقاوت تیغه ای از کینه ها داشت

در سجده افتاد آفتاب و ذکر می گفت / در زیر لب«فزت برب الکعبه»را داشت . . .

 

***********

 

باز امشب عشق تنها می شود / زخم سهم فرق مولا می شود

آفتاب عشق گلگون می شود / سینه ی سجاده پرخون می شود

پشت نخل آرزو خم می شود / داغ حسرت سهم آدم می شود

جاده می ماند غریب و بی سوار / ذوالفقار عدل می گیرد غبار

 

***********

 

در برج ولامهر جهان تاب علی(ع) است/ در شهر علوم نبی باب علی(ع) است

از اول خلقت بشر تا امروز / مظلوم ترین شهید محراب علی(ع) است . . .

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد
مدیر بازدید : 111 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

میلاد حسن سبط رسول است امشب

نتبریک به زهرای بطول است امشب

شادند محمد و علی زین مولود

خوش باش دعای ما قبول است امشب

در کاخ نزول وحی قرآن آمد

با آیه نور نور یزدان آمد

از فاطمه و ساقی کوثر پسری

با نور محمدی نمایان آمد

 

**********

 

ميلاد حسن(ع) خسرو دين است امشب

شادي و سرور مؤمنين است امشب

از يمن قدوم مجتبي(ع) طاعت ما

مقبول خداوند مبين است امشب

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد
مدیر بازدید : 42 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

در روایات شیعه آمده است که باید در مصیبت صبر کرد و از بی‌قراری و بی‌تابی پرهیز نمود و از سیلی برچهره زدن و مانند آن خودداری کرد.

با این وصف، چرا شیعه در ایام سوگواری بر خلاف این احادیث گام عمل می‌کند؟

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد
مدیر بازدید : 109 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

آيه اكمال‌

 

اشاره

از جمله آياتي كه دلالت بر امامت و ولايت حضرت علي‌عليه السلام دارد و مي‌تواند پشتوانه بسيار محكمي براي حديث «غدير» در افاده معناي ولايت و امامت باشد، آيه معروف به «اكمال» است. خداوند متعال مي‌فرمايد: {أَلْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً}؛(550) «امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آيين شما پذيرفتم.»
در ذيل آيه روايات بسياري از فريقين وارد شده كه آيه در شأن امير المؤمنين‌عليه السلام وارد شده است. اينك به بحث و بررسي درباره آن مي‌پردازيم.

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد
مدیر بازدید : 103 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

آيه تبليغ‌

 

اشاره

از آياتي كه مي‌توان در باب امامت خاصه اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب‌عليه السلام به آن استشهاد كرد آيه معروف به «تبليغ» است. خداوند متعال مي‌فرمايد: {يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ ؛(471) «اي رسول! آن چه از پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ كن و اگر چنين نكني رسالت پروردگارت را نرسانده‌اي و خدا تو را از مردم حفظ خواهد كرد. خداوند گروه كافران را هدايت نمي‌كند.»
مفسران و متكلمان شيعه، اين آيه را درباره ابلاغ ولايت و امامت و خلافت امام علي‌عليه السلام مي‌دانند و در اين قول متّفق‌اند.اينك براي بررسي مطلب آيه را مورد بحث و تحليل قرار مي‌دهيم.

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد
مدیر بازدید : 49 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

ضرورت تعيين جانشين براي پيامبرصلي الله عليه وآله‌

 

توضيح‌

گروهي از اهل سنت معتقدند كه پيامبرصلي الله عليه وآله براي بعد از خود كسي را به عنوان خليفه معين نكرده و امر خلافت را به مردم واگذار نموده است. گروهي ديگر مي‌گويند: پيامبر، ابوبكر را به عنوان جانشين خود معين كرده است، ولي شيعه اماميه معتقد است كه پيامبرصلي الله عليه وآله خليفه و جانشين بعد از خود را معرفي كرده است. ما در اين بحث اين موضوع را بررسي كرده و ضرورت تعيين جانشين بعد از پيامبرصلي الله عليه وآله را به اثبات خواهيم رساند:

براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد

مدیر بازدید : 46 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

برتري امام علي‌عليه السلام بر ساير صحابه‌

 

توضيح‌

از جمله شرايط متكلمان براي امامت امام، اين است كه بايد افضل اهل زمانش باشد. خداوند متعال مي‌فرمايد: {أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَي الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدي فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ ؛(102) «آيا آن كه خلق را به راه حقّ رهبري مي‌كند سزاوارتر به پيروي است يا آن كه نمي‌كند مگر آن كه خود هدايت شود. پس شما مشركان را چه شده [كه اين قدر بي خرد و نادانيد] و چگونه چنين قضاوت باطل مي‌كنيد؟.»


براي مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنيد

مدیر بازدید : 66 چهارشنبه 10 دی 1393 نظرات (0)

مـــــژده ایـــدل کــه مـهــیــن آیـت یــزدان آمــد

 

مــشــعــل راه هـدا خـتــم رســـولان آمـد

 

تـا زنـــده پـــرچـــم تــوحـیــد بـهـر بـــام و دری

 

بـهـر نــابـودی اصــنـــام شــتــابـان آمــد

 

مـسـلـمـیـن را بـده از قـول خــــداونـــد نــویـــد

 

اشــرف خـلـق جـهـان نـیـر تــابـــان آمـد

 

 

اسم تو نور امـید است و صفای سینه هاست

 

دین تو اسلام عشق است و بدور از کینه هاست

 

روز میـلادت شدم مست می عرفان تو

 

آیه شرع است و حق است، خط به خط قرآن تو . . .

 

 

امشب سخن ازجان جهان بایدگفت / توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت

 

در  شـــــام  ولادت دو  قــطب عالم / تبریک به  صــاحب الزمان (عج) باید گفت . . .

 

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدیر بازدید : 79 چهارشنبه 10 دی 1393 نظرات (0)

تبار خانوادگى پيامبر(ص) 

از خصوصيات مهم پيامبر اسلام و ديگر انبياء الهى اصالت خانوادگى آنان است. هيچيك از انبياء الهى از خاندانى بدنام و فاسد و هرزه برنخاسته اند و همگى آنها به خوشنامى و كرامت اشتهار داشتند، كما اينكه بعد از تولد حضرت عيسى مردم به حضرت مريم گفتند:

 

«يا اخت هارون ماكان ابوك امرأ سوء و ما كانت امك بغيا:

 

اى خواهر هارون پدرت مرد بدى نبود و مادرت نيز بدكاره نبود.»

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 48 چهارشنبه 10 دی 1393 نظرات (0)

يازدهمين ستاره سپهر هدايت و شاخه مبارك شجره طيبه با سركشيدن جام طهور شهادت و بدرود گفتن حيات ظاهري طلوعي ابدي در افق ابديت يافت و رداي ولايت و امامت بربالاي بلند فرزند وي "حجت" آخرين الهي درافكنده شد تا براي هميشه تاريخ حسرتي باشد بر دل و جان بيمار جباران و ظالمان.

 

شهادت حضرت امام حسن اگر چه داغي گران براي دوستداران فرزندان فاطمه است اما اين خستگي را با الهم عجل لوليك الفرج از جان به در كرده و چشم در لحظه‌هاي ناب با او بودن دوخته‌اند.

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 76 سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (0)

شهادت، عشق است. فرزند غایبش را سر سلامت بگویید و باران اشکتان را در بی‏شکیبی انتظار، بهانه سازید!

 

***********

 

نه همین جای تو در سامره تنها باشد / که به دلهای محبان تو جای تو بود

 

***********

 

شیعه را خاک غم بر سر می‏باید و بازار دل، تا ابد سیاه‏پوش و آسمان دین را باران باران و اشک و اشک!

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 64 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ﴿آل‌عمران: ٦١﴾

هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

 


یكى از ادلّه قوى و متقن قرآنى بر امامت و خلافت حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام، آيه شريفه مباهله است. در اين آيه خداى تعالى به پيامبرش دستور مى دهد كه مجادله كنندگان با حق را به مباهله فراخواند تا هر دو گروه به همراه فرزندان، زنان و كسانى كه به منزله نفس و جان هستند در اين امر شركت كنند. خداى تعالى خطاب به رسول خويش مى فرمايد:

إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَاب ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ(59) الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلاَ تَكُنْ مِنْ الْمُمْتَرِينَ (60) َمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنْ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ (61) إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَه إِلاَّ اللهُ وَإِنَّ اللهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (62) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(63)

سوره آل عمران

همانا مَثل عيسى نزد خدا هم چون مَثل آدم است كه او را از خاك آفريد، سپس به او فرمود باش، پس موجود شد. حق از جانب پروردگار تو است، از اين رو از دودلان مباش. پس هر كسى درباره او ]عيسى[ بعد از آن كه بر تو ]به واسطه وحى[ علم و آگاهى آمد مجادله كند، بگو: بياييد ما پسرانمان را و شما پسرانتان، و ما زنانمان را و شما زنانتان را، و ما نفوسمان را و شما نفوستان را دعوت كنيم. سپس يكديگر را نفرين نماييم، آن گاه لعنت خدا را بر دروغ گويان قرار دهيم. همانا اين از داستان هاى حق است و خدايى جز الله نيست و او شكست ناپذير و داناست; پس اگر از حق روى بگردانند [بدانند] كه همانا خداوند به حال مفسدان آگاه است.

رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم پيرو اين دستور الهى، به همراه حسنين عليهماالسلام ـ به عنوان فرزندان ـ و صديقه طاهر عليها السلام ـ به عنوان زنان ـ و حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام ـ به عنوان نفس خويش ـ براى مباهله با مسيحيان نجران خارج شدند; اما مسيحيان كه از راستى ادعاى پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله وسلّم آگاه بودند، با ديدن اين صحنه بر يقين آن ها افزوده شد و به خاطر ترس از هلاكت، حاضر به شركت در مباهله نشدند. از اين رو روز مباهله روز گرانقدر و عظيم الشأنى است كه مشتمل بر كرامات و نشانه هاى الاهى است.

در اين روز خداوند سبحان براى نخستين بار باب مباهله را بر پيامبر و اهل بيتش صلوات الله عليه و عليهم گشود تا به هنگام انكار دلايل روشن از سوى منكران، با مباهله، حق و باطل را از هم جدا سازند.

روز مباهله نخستين روز تجلّى عزت مندى خدا و رسول او در مقابل اهل كتاب است. خداوند در اين روز نصرانيان را با داخل ساختن در تحت حاكميت رسول خويش و الزام آنان به پرداخت جزيه، طعم ذلت و خوارىِ حاصل از استكبار و عناد را به آنان چشاند.

خداى سبحان در اين روز گوشه اى از قوّت الاهى و قدرت نبوى را به منكران دلايل عقلى و معجزات پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله وسلّم نشان داد.

در اين روز آفتاب حقيقت، جهت تصديق آخرين فرستاده خدا حضرت محمّد مصطفى صلّى الله عليه وآله وسلّم پرتوافشانى كرد و ميان دشمنان و اعتماد كنندگان به حضرتش جدايى افكند.

در روز مباهله، رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم اختصاص بلند مرتبگى به اهل بيتش عليهم السلام را آشكار ساخت.

در اين روز خداوند از اين حقيقت پرده برداشت كه حسنين عليهما السلام ـ با وجود خردسالى ـ براى مباهله سزاوارتر از صحابه رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم هستند.

 

 

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدیر بازدید : 120 پنجشنبه 27 آذر 1393 نظرات (0)

قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ ﴿الشورى: ٢٣﴾

بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم [= اهل بیتم‌]؛ و هر کس کار نیکی انجام دهد، بر نیکی‌اش می‌افزاییم؛ چرا که خداوند آمرزنده و سپاسگزار است.

قُلْ مَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿سبإ: ٤٧﴾

بگو: «هر اجر و پاداشی از شما خواسته‌ام برای خود شماست؛ اجر من تنها بر خداوند است، و او بر همه چیز گواه است!»

 

قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا ﴿الفرقان: ٥٧﴾

بگو: «من در برابر آن (ابلاغ آیین خدا) هیچ گونه پاداشی از شما نمی‌طلبم؛ مگر کسی که بخواهد راهی بسوی پروردگارش برگزیند (این پاداش من است.)»


طبق آیات مذکور، خداوند متعال به پیامبر صل الله علیه و آله و سلم دستور داده که بگوید در قبال 23 سال رسالت هیچ اجر و پاداشی جز مودت به نزدیکان نمیخواهد؛

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدیر بازدید : 78 چهارشنبه 26 آذر 1393 نظرات (0)

وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي(29)

و وزیری از خاندانم برای من قرار ده... 

هَارُونَ أَخِي(30)

برادرم هارون را! 

اشْدُدْ بِهِ أَزْرِي(31)

با او پشتم را محکم کن؛ 

وَأَشْرِكْهُ فِي أَمْرِي(32)

و او را در کارم شریک ساز؛ 

كَيْ نُسَبِّحَكَ كَثِيرًا(33)

تا تو را بسیار تسبیح گوییم؛ 

وَنَذْكُرَكَ كَثِيرًا(34)

و تو را بسیار یاد کنیم؛ 

إِنَّكَ كُنتَ بِنَا بَصِيرًا(35)

چرا که تو همیشه از حال ما آگاه بوده‌ای!» 

قَالَ قَدْ أُوتِيتَ سُؤْلَكَ يَا مُوسَى(36)

فرمود: «ای موسی! آنچه را خواستی به تو داده شد!   

وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَيْكَ مَرَّةً أُخْرَى(37)

و ما بار دیگر تو را مشمول نعمت خود ساختیم... 

سوره طه

 

وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ۚ وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ(142) 

و ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب (دیگر) تکمیل نمودیم؛ به این ترتیب، میعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد. و موسی به برادرش هارون گفت: «جانشین من در میان قومم باش. و (آنها) را اصلاح کن! و از روش مفسدان، پیروی منما!» 

سوره اعراف

 

« أَنْتَ منی بِمَنْزِلِهِ هَارُونَ مِنْ موسی الَّا انْهَ لَا نبی مِنْ بعدی»

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدیر بازدید : 47 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ﴿الأحزاب: ٣٣﴾

 

روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در خانه استراحت می کردند که دختر ایشان ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) وارد شدند. پیامبر ایشان را به کنار خود فرا خواندند و بعد از ایشان به ترتیب امام علی (علیه السلام) ، امام حسن (علیه السلام) ، امام حسین (علیه السلام) آمدند و پیامبر آنان را نیز نزد خود نشاندند سپس برای آنان دعا کردند و فرمودند:

«خدایا! اینان اهل بیت من هستند ، آن ها را از هر پلیدی و ناپاکی حفظ کن.»

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدیر بازدید : 55 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است

تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟

 

****************************

 

فقدان رسولان، پشت اهالی ایمان را می شکند و عشق را داغدار می کند؛ رحلت رسول اعظم اسلام تسلیت باد!

 

****************************

 

به گلها بگویید به اشک ژاله، رخ بشویند و بلبلان را به نوحه خوانی بخوانید که پیامبر باران، امشب دیگر نمی خندد.

 

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 60 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

سردار مظلوم عشق! جز تو، کدامین سردار، در مأمن خانه‏اش آماج ستیز دشمنان شد و کدامین دلاور چون تو، به تیغ توطئه کشته شد؟!

 

********************

 

شهادت مظلومانه دومین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت

دومین نور خدای سرمد ، زاده زهرای اطهر (س)

کریم آل طاها ، آقا و مولا امام حسن مجبتی 

علیه السلام بر شیعیان تسلیت باد 

 

********************

 

اى دل خون شده! ایّام عزاى حسن ست

كز ثَرى تا به ثریّا همه بیت الحزن ست

پیرهن چاك زنم در غم آن گوهر پاك

گز غمش چاك ملك را به فلك پیرهن ست

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 43 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

با نام رضا به سینه ها گل بزنید

با اشك به بارگاه او پل بزنید

فرمود كه هر زمان گرفتار شدید

بر دامن ما دست توسل بزنید

 

********************

 

من كیستم گدای تو یا ثامن الحجج

شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج

بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز

تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 76 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

امام حسن مجتبي

گوهر تابناك استواري و فضيلت 

 

امام حسن مجتبي , در ايامي كه خوان پرفيض ضيافت الله براي مومنان گسترده بود , ديده به جهان گشود و با قدوم مباركش خوان خدايي را جلوه اي ديگر داد. فضيلت ها , گوهر وجود امام را به قدري شفاف و تابناك كرده بود كه هيچ اثري از غبار و آلودگي در آينه وجودش ديده نمي شد. خورشيد وجودش پرتوافكن نيكي ها بود و تشعشع فضيلت هايش , جان ها را صفا داد. گفتارش منادي حقيقت و رفتارش سرچشمه ي فضيلت بود.

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید
مدیر بازدید : 65 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

سلام بر تو ای فرستاده خوبی‌ها، ای مهربان‌ترین فرشته خاک. تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعی‌اش آشنا کنی. تو، آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی. از مشرق دل‌ها برآمدی و اکنون، آسمان تب دار غروب جانگداز توست. نامت بلند و دینت پر رهرو، ای جاری‌تر از حیات در پیکر آدمی!

28 صفر رحلت پیغام دار آخرین، خاتم نبوت را نگین، حضرت رسول واپسین، عینیت قرآن کریم، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله بر مسلمانان جهان تسلیت باد.

در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیماری و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن سخنرانی عمومی، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیماری و پیری مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد.  پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود:

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طراحی قالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 1,019
  • بازدید سال : 9,809
  • بازدید کلی : 60,094